M-am mutat într-o carapace de broască ţestoasă


M-am mutat într-o carapace de broască ţestoasă
abia dacă încap aici cu toată herghelia mea de melci sălbatici 
cu ferma de păsări colibri mărunţind din aripi
secundele – hrana şerpilor din rasa „mincinoşii plutitori”
care stau pe tavanul luminat rupt dintr-un cer mai vechi

E un pic cam încordat spaţiul,
dar Timpul prea mă tot dădea afară de pe unde închiriam
acum e plecat la băi Timpul
şi ţestoasa proprietară tot la băi e la Pucioasa
dar a venit sora ei în loc

Nu ne înţelegem prea bine noi doi
mă lasă însă în ochiul ei stâng
să văd Noaptea cum merge târâş pe marginea lacului
cu frunze uscate agăţate la caschetă
(a învăţat singură să se fardeze de război)
o cam fac din vorbe pe babetă

Când vin cu hergheliile de melci după mine
cu larma lor de sex interiorizat
îmi iese gazda nouă înainte încă din ochiul ei drept
iese cu plăcintă din frunze de orologiu murate
le ţine la spate
nedeocheate
împachetate
în lâncezeli aromate
fezandat-fantasmate la greu
într-un vechi poem al meu
   
Nu-mi place că mă pune să mănânc plăcintele chiar acolo
în fereastra ochiului ei drept
unde trebuie să aştept
până ochiul i se zbate
să văd Lumina din spate
cum face pipi peste frunzele uscate ale Nopţii
şi frunzele înverzite fardează tot lacul

Mânânc toate plăcintele, apoi ne mutăm
cu toţii în ochiul ei stâng
Acolo spectacolul e mare cât un oftat şi ţine Timpul
în lesă
ca pe o tipesă!

Mâine e zi de plată a chiriei
n-am bani, nu mai am bani de mult
voi ieşi aşadar la spălat carapacea pe afară
dacă mă ajutaţi
dau un grătar şi o bere rece
plus o cursă cu melci deşeuaţi
sigur mă îmbăt niţel, deci le pun şi aripile din pod
sigur, poate nu o să fie chiar niţel, deci vă spun şi
cum am dat jos broasca ţestoasă din ochiul meu drept

Dacă vă tentează grătarul
sunaţi deci de două ori, apoi fugiţi în mijlocul lacului
voi trimite un poem fardat cu frunze la caschetă să vă ia
urmăriţi-i luminiţele ude
va fi o noapte de aracet
ce-o să fugă al naibii de încet
timp destul cât spălaţi la stele
să priviţi şi prin ochii gazdei mele.

0 Responses to "M-am mutat într-o carapace de broască ţestoasă"