Neprevăzutul are ochi mari


Neprevăzutul are ochi mari
la brâu poartă încrucişate două telescoape.

Arată ca un haiduc stilat şi miroase de departe 
a apă de ploaie şi a săgeţi de alun.

Când îl văd dimineaţa în staţia de autobuz
arunc în telescoapele lui hubble
cu pietre
din balconul meu de la etajul 10

Am o rezervă considerabilă de pietre de moară
pe balcon
şi flori de peşteră am
şi apă de ploaie.

Până să vină autobuzul dimineaţa
ca să-l ducă la muncă
Neprevăzutul fumează haşis în stradă
eu beau cafea pe balcon
trecătorii îl înjură 
în toate limbile pământului
în genunchi.

Când pleacă
îmi face semn din autobuz
cu mâna lui cea mai bronzată
că mi-a lăsat haşiş în staţie.

Doar noi ştim locul ăla de sub bordură
şi câţiva şoricei cu ochi mici
care îmi scriu mesaje pe facebook
în toate limbile pământului
rugându-mă să mă fac şofer de autobuz
dar nu înainte de a deschide larg toţi ochii mei.

Până să cobor în stradă 
începe o ploaie scurtă cu pietre de moară
şi trebuie să mă întorc
ca de obicei
înapoi pe balcon.

Să îmi fac provizii pentru dimineaţa următoare.

2 Responses to "Neprevăzutul are ochi mari"

Kalimero says
21 octombrie 2012, 00:07

Neprevăzut, într-adevăr... cu telescoape hubble :))

Liviu Drugă says
21 octombrie 2012, 14:01

Kalimero,
:)