"N-a avut decât patru sau cinci neveste"



Un autor de comedii antic, citat de geograful Strabo, pomenea caracterul poligamic al marii familii de neamuri trace: „Aşa suntem noi, tracii toţi, şi mai ales geţii – mă mândresc că mă trag din neamul acestora din urmă – nu suntem din cale afară de cumpătaţi… Niciunul dintre noi nu ia o singură femeie, ci zece, unsprezece sau douăsprezece, şi unii chiar mai multe. Când se întâmplă să moară cineva care n-a avut decât patru sau cinci neveste, cei din partea locului spun despre el: “bietul de el, n-a fost însurat, n-a cunoscut iubirea”


Subiectul postării nu este atât poligamia, reală sau nu a strămoşilor noştri, cât acest blog pe care l-am descoperit azi şi care reuşeşte să te a-tragă, natural, în spectacolul Istoriei. 

7 Responses to ""N-a avut decât patru sau cinci neveste""

Scorchfield says
18 octombrie 2011, 21:09

Poligamia a fost distrusă de sistemul de impozite, de census, oriunde în lume îți este permis să ai mai multe femei, în unele țări chiar legal, dar toate aceste aspecte se reduc la bani, ai bani ai femei, cam nașpa, dar nu pentru bărbați.

Liviu Drugă says
18 octombrie 2011, 21:40

Scorchfield:
dar ele nu pot spune "nu"? Intreb, nu stiu! Sau le iau cu forta si le baga in harem?

(aflu ABIA acum ca in Marea Britanie guvernul da si bani sotilor cu maxim 4 soti, "obtinute" din casatorii legalizate in alte tari)

Scorchfield says
18 octombrie 2011, 21:44

și eu abia aflu de asta

http://www.ziare.com/sex/fantezii/sex-in-timpul-unei-sarituri-cu-parasuta-1127204

crezi că și pe EA a silit-o cineva cu forța?

Liviu Drugă says
18 octombrie 2011, 21:49

Scorchfield:
Eu am aflat asta acum 2 zile si m-am uluit.

Presupun ca la inaltimea aceea femeile raspund altfel la... presiuni. :))

Scorchfield says
18 octombrie 2011, 22:07

corect!
Bernoulli are dreptate; presiunile pe arii diferite fac ca ariile să răspundă diferit :)

Şerban Tomşa says
18 octombrie 2011, 22:22

Liviu,
Postarea și discuția cu prietenul nostru Scorchfield sunt foarte tari !
Mulțumesc pentru semnalarea blogului pe care nu-l cunoșteam. :)

Liviu Drugă says
18 octombrie 2011, 22:26

Serban,
De-ar fi mai multe bloguri ca al profesorului HORIA DUMITRU OPREA. Cat mai multe...