Istoria Filozofiei Oculte - Alexandrian

SEXUL IN FILOZOFIA OCULTA


O carte extrem de utila, remarcabila as zice, prin multimea si ordonarea informatilor. O calatorie antropologica degajata prin mentalitatile mai mult sau mai putin ascunse, pornind din antichitate pana astazi. Daca veti fi avut cea mai mica indoiala pana acum ca omul e un dobitoc, un animal adica, odata cu aceasta istorie a filozofiei oculte, indoiala va disparea. Daca ati crezut ca animalul din om inseamna numai instinct, veti afla, cat de speculativa, parsiva, inteligenta, luminoasa, rea si scormonitoare este fiara care s-a autodenumit “fiinta umana”, singura dintre toate care stie ca o sa moara.

Redau mai jos cateva idei din zona sexualitatii, cea mereu atragatoare de interes.

Pentru gnostici, Sfantul Duh este o femei imateriala, sora si soata a lui Christos, iar sufletul o tanara inchisa in trupul barbatului. Doar secta naasenilor considera ca sufletul este androgin si, dupa moartea lui, numai partea masculina va continua sa existe. Daca Gnoza este orientata fundamental catre femeie, Cabala nu ii da femeii nici o sansa (asa cum, in unele triburi australiene, femeia este considerata fara suflet - Emile Durkheim: Formele elementare ale vietii religioase)

Orgiile antice nu se faceau de dragul impreunarilor animalice, ci, in cadrul Misterelor Eleusine de exemplu, coitul reprezenta “unirea Tatalui cu samanta Mamei pentru procrearea recoltei viitoare”. (Cum sa nu ii admiri pe greci? Cum sa nu te minunezi in fatza conducatorului care, in lumina sudului, i-a venit lui ideea sa rastoarne femei alese pe motiv de nevoi divine? - intrebarile mele)

Urmatoarea etapa a perversitatii a fost atinsa in etalarea dispretului fata de placerile trupesti. In grupul Nicolaitilor, refuzul placerilor, in favoarea iubirii de Dumnezeu, era demonstrat prin oferirea sotiei catre un partener ales la intamplare. Iar ei dadeau acestei prostituari gratuite un sens profund metafizic. Carpocratienii credeau ca sufletele erau obligate sa se reincarneze pana epuizau toate pasiunile materiei. Asa ca incercau intr-o viata toate depravarile posibile ca sa ajung mai repede aproape de Dumnezeu. (Nu e genial? - intrebarea mea)

Prin secolul 4 e.n., in Alexandria, intr-o societate de gnostici, eleganti si parfumati, barbati si femei se strangeau gloata la banchete unde beau si mancau fara limita. Apoi barbatul ii spunea sotiei: “Ridica-te si fa milostenie cu fratele”, grabindu-se dupa aceea sa ofere si el “milostenie” femeii de langa el printr-un act sexual, atitudine care devenea repede o orgie, unde samanta era mereu lasata pe afara. Caci asta era si ideea: sa nu procreeze, stopand astfel lantul nefericirii oamenilor pe pamant. Ca sa nu va ingretosez, nu voi aminti aici ce se intampla cand o femeie din asta, eleganta si parfrumata, ramanea insarcinata.

In sec 2 e.n, encratitii au decretat casatoria o inventie diabolica, pentru ca ideea sa se dezvolte doua secole mai tarziu intr-o dezlegare la desfrau, insa numai dupa 3 ani de asceza. Aici se afla, dupa autorul cartii, sursa erotismul crestin ezoteric.

In timp ce Da Vinci se gandea la probleme de hidraulică, geometrie, optică si teorie a artei (sfarsit de secol 15), iata ce credea un profesor de medicina la Padova: “In timpul coitului cel care isi inchipuie ceva face intr-adevar un fat asemenea cu ceea ce si-a inchipuit”

Jean Liebault, medic la jumatatea sec 16, ca sa “le faca mai gros si mai dens spiritul spermatic”, prescria barbatilor urmatoarele: sa bea lapte de femeie sau de oaie, sa manance limba de gasca, testicule de vulpe, penis de taur, uscat, pisat si amestecat cu un ou, soparla, “mai ales varful cozii”, sau sa-si dreaga bucatele cu sare de soparla”


Istoria filozofiei oculte, Ed. Humanitas, 2006, 412 pagini