"Piticii rai raman cu mine"

Astazi Tania implineste 12 ani. Acesta este un mic cadou bloggeristic pentru copilul meu frumos, destept si talentat. Poezeaua de mai jos am scris-o intr-o noapte, acum 2 ani si ceva, doborat de lucrul la un lung si plictisitor text cvasi-publicitar (platit destul de prost!!). Ma gandeam la cat de des se dezveleste Tania si am scris asta, apoi am ispravit imediat si prostiora aia de text.
La multi ani, Tania!!!!!

P.S. Cadoul mare, diseara! :P
_________________________________________________________________________

Piticii rai rămân cu mine

Am dormit cu balauri care mă furau noaptea şi mă duceau în pădurile lor
Am dansat cu zânele reci care mă făceau invizibil pentru toată lumea
Şi toată lumea mă lăsa în pacea pe care o uram uneori
Am sărit din copac în copac
Apoi din bloc în bloc
Cu piticii care mă iubeau
Cu piticii timizi
Pe ei îi adorm povestindu-le despre tine
Despre tainele tale
Şi despre fricile tale

Seara mai ales mă aşez cu ei între vorbe
Şi stăm aşa: privindu-te!

Unii îţi şoptesc poveşti pe care tu le vei scrie mai târziu
Alţii îmi spun poveşti pe care eu nu le voi scrie niciodată

Apoi mă ajută pe tăcute să te învelesc cu pătura pe care o arunci
Ca pe o năframă în calea răului
Se încălzesc la respiraţia ta
Se joacă zâmbitori cu părul tau.
Ei sunt piticii, Prinţeso! Nu, nu piticii mei de pe creier
Pe ăia nu îi află nimeni - i-am ferecat într-o clopotniţă grea prin vârfuri de brad

Ştii, mulţimi de pitici timizi umplu lumea:
Sunt în carrefour şi în tramvai
În parc şi în cărţile care acum nu îţi plac
Iubeşte cărţile, Prinţeso!
Ele se fac pod spre lumea lor

Pe-acolo pe unde vei găsi pitici zâmbăreţi-vorbăreţi, mă vei găsi şi pe mine.

Şi dacă piticii mei de pe creier, piticii răi,
Te vor ademeni
Cheamă bunii mei pitici
care te învelesc noaptea să nu îţi fie frig
Dansează cu ei, urcă-te cu ei în pom şi
Învaţă-le zborul
Spune-le poveşti
Ai încredere, ei o să mi le spună mie
Când mă vor înveli să nu îmi mai fie frig.


8 Responses to ""Piticii rai raman cu mine""

Liviu Drugă says
27 iulie 2010, 17:37

Ii multumesc de urare lui Vero (http://anaveronica.wordpress.com), urare pe care, din greseala, am sters-o!

Şerban Tomşa says
27 iulie 2010, 19:55

Extraordinar text !
Transmite-i Prinţesei tale la mulţi ani din partea mea ! Să fie înconjurată numai de dragoste şi frumuseţe !

P.S. Mă bucur, dragă Liviu, că trăieşti miracolul de a fi tatăl unei fetiţe. Am auzit că băieţii sunt mai plicticoşi... :)

Marin Anton

La mulţi şi fericiţi ani Taniei, iar părinţii să se bucure şi să se mândrească - trezind invidii şi cârcoteli - cu copilul lor şi peste o jumătate de secol!

Liviu Drugă says
28 iulie 2010, 09:51

Serban: Multumesc pentru urari si pentru aprecierea textuletzului. Nu stiu daca baietzii sunt mai plicticosi :), dar cu fetitza mea viatza e mult mai aventuroasa, intr-o maniera pe care mi-e greu sa o explic aici. Poate nici mie nu mi-e prea clar ce inseamna acum "aventuroasa", dar ma straduiesc sa inteleg :)

Marin: Multumesc! Nici nu stii cat adevar exista cand zici de invidii si carcoteli. Pe mine ele ma lasa rece, ceea ce incerc sa o invat si pe ea.

A citit si Tania comentariile voastre si va multumeste mult pentru urari.

mewsette says
29 iulie 2010, 15:07

cu intarziere, la multi ani, Tania si sa fii fericita alaturi de parintii tai, sa iei doar note bune si sa ai o vacanta minunata, Printesa:)Si sa-i povestesti lui mamai sau tati aproape tot, prima dragoste, primii nervi cu o prietena etc. Eu am baietel:)

Liviu Drugă says
30 iulie 2010, 01:16

@mewsette Multumim pentru urari. Cat despre primele evenimente, de orice gen, suntem la curent cu tot: nervi, iubiti, conflicte pe mess (pe cale de disparitie mess-ul) sau la scoala.

Sa iti traiasca baiatul si sa fie norocos si fericit.

mewsette says
30 iulie 2010, 20:23

multumesc, la fel, domnule :)

Liviu Drugă says
2 august 2010, 14:41

@mewsette :)