Hai să vă mai zic cum stau cu scrisul la roman

În primul rând, nu am mai citit un rând scris de altii prin cărţi tipărite, de când (incerc să) scriu constant la roman. Încercarea ţine şi nu prea. În weekend este exclus să mă apropii de el, din diverse motive. În rest, mă culc cu el în cap şi tot cu el mă trezesc.
Am încercat să scriu şi când sunt obosit, ca aşa am citit eu că trebuie, că munca e muncă în indiferent ce condiţii. Caca! Nu merge... E pierdere de timp...
În schimb, după un somnn sănatos, lucrurile se leagă bine - asta nu inseamnă că scriu mult, ci doar că sunt destul de mulţimit de ceea ce iese aşa, la prima mână, după concentrarea necesară
Până acum am reuşit să mă ţin destul de aproape de planul iniţial al acţiunii, deşi am câteva derapaje, pe care va trebui să le rezolv până la sfârşit.
Am început de câteva zile să îmi notez ideile, pentru că de multe ori ele, ideile, vin când nu le aştept.
Tania, fata mea de aproape 11 ani, m-a "prins" odată că mă uitam la un film, de fapt verificam dacă e traducerea bună, şi imi zice "Ce faci? Te uiţi la film? Scrie!"
Ca să evit "capcana" cititului de cărţi, mă uit la filme. Am văzut o groază... Nu foarte bune şi nici foarte complexe, dar asta e şi ideea - să rămân cu ideile mele, nu să mă distragă ale altora.
Într-un fel, e şi de înţeles, pentru că am aşa o vagă bănuială că ale mele sunt mult mai bune decât ale altora... :)))
Cam asta e... Acum, să mă iertaţi, dar mă aşteaptă Gelu, personajul principal, să îi dau de mâncare şi să îl pun la analize de lacrimi.
Pa!

P.S. Mai citesc, in schimb, de pe net, că sunt chestii uşurele... :))

7 Responses to "Hai să vă mai zic cum stau cu scrisul la roman"

lascaris says
23 iunie 2009, 11:17

Spor la lucru, e grele cu programele astea autoimpuse.

Liviu Drugă says
23 iunie 2009, 21:06

Grele - grele, noroc cu ghinionul adus de caderea netului din ultimele 3-4 zile. Asa am avut mai mul timp de straniile aventuri ale lui Gelu in Marele Oras :)

Nihilistull says
3 iulie 2009, 02:04

Liviu, io sunt taman pe invers ( ma refer, evident, la (ne)citit - ; )))
Lectura, cand lucrez, devine o necesitate, e proteina mea ludica ( pe langa tutun si cafea)
Stiu - se spune ca a citi alti prozatori in timp ce lucrezi la propriile tale insailari prezinta un factor de risc mimetic, insa la mine doesnt work. Plus ca, oricum am scrie, tot vom fi alaturati unui gen proxim

mofturi de ochelarist says
6 iulie 2009, 11:18

Numai Will Self am inteles ca nu mai citeste literatura cand scrie. Oricum, e interesant ce scrii. ( Eu m-am mutat la http://kriticon.wordpress.com - mofturi de ochelarist )

Liviu Drugă says
8 iulie 2009, 11:09

@Nihilistul
Nu e vorba de mimetism, ci de o pastrarea a creierului meu intr-un teritoriu liber de turbulente. Si asa mi-e greu sa il pastrez departe de cele ale realitatii imediate, ce sa mai zic de ale (i-) realitatii mediate de altii... :))
Ca o sa fiu (daca!) atasat unei proximitati e cam nashpa, daca se va discuta de mai multe proximitati, atunci bine va fi, caci "multe" niciuna inseamna :)) Deci la mai multe!!!!

@mofturi de ochelarist
"interesant" a fost cel mai des calificativ primit pana acum de fragmentele din posibilul meu viitor roman. :)
Nu stiam ca Will Self, al carui fan eram o vreme, a trecut prin aceeasi "drama". Dar il inteleg perfect :))

P.S. S-a marcat mutarea de blog.

mofturi de ochelarist says
8 iulie 2009, 12:10

In plus se deschid doua cai de interes : un fragment de roman si continuarea confesiunii.

Liviu Drugă says
14 iulie 2009, 15:30

@mofturi de ochelarist
da, continuarea confesiunii poate fi si ea interesanta - nu m-am gandit foarte serios pana acum la ea. Dar, da! Un jurnal-making of... :)