"Eşti turist sau doar arăţi ca unul?"

Criza vine, criza trece - cel putin asa spune toata lumea. Ce nu trece, dar tot vine, este sentimentul confuziei. De aceea, tot mai mult se instaureaza in limba sintagma "mi se pare". Mai jos e intamplarea povestita de Alex Leo Serban in Dilema.
"Iar la Istanbul mi s-a făcut „ţeapa cu peria“ (un lustruitor de pantofi – o meserie de tot mai discretă căutare şi, la Istanbul, de tot mai indiscretă găsire – se ridică brusc cînd te apropii şi scapă o perie; tu, turist cumsecade, îl strigi, el se întoarce – şi pînă aici ţi-a fost: nu poţi scăpa de el pînă nu-ţi face pantofii şi te scutură de cîteva lire…) şi am avut parte de o replică bună de film din partea unui turc care s-a dovedit negustor de covoare (la Istanbul, pe străzi, există – se pare – doar două meserii: lustruitor de ghete şi vînzător de covoare); stînd eu pe o bancă şi fumînd o ţigară, omul mă gineşte, deja ştiu ce m-aşteaptă, şi-mi zice: „Are you a tourist or do you look like one?“ (Eşti turist sau doar arăţi ca unul?). „Both“ (ambele), îi răspund – înainte de a se încerca, pe mine, „ţeapa cu covorul“… (a. l. ş.)" 

0 Responses to ""Eşti turist sau doar arăţi ca unul?""